Síndrome metabòlica, PREDIMED i la Dieta Mediterrània

alimenta't Nutricionistas Barcelona   

Actualment la nostra població té greus problemes que afecten al sistema cardiovascular. Científicament s’anomena Síndrome Metabòlica i significa que el pacient té tres o més valors analítics alterats. Quins? Doncs diabetis, tensió alta (HTA), colesterol alt, triglicèrids alts i sobrepès o obesitat. Si es diagnostiquen tres o més d’aquets factors es podem parlar de  Síndrome Metabòlica, que en altres paraules significa tenir un risc alt de patir problemes cardíacs, infarts, accidents cardiovasculars, etc.

En el segle XXI està considerat un dels problemes de salut més importants. De ben segur que molts dels que esteu llegint aquest article teniu algun d’aquets valors alterats. Així doncs us proposem un exercici: aneu a buscar l’última analítica de sang (hauria de ser de l’últim any, sinó a fer-ne una altra!) i compareu els vostres resultats amb les taules que us facilitem:

alimentat-nutricionistas-barcelona-analitica

Per saber si tenim sobrepès o obesitat, de manera aproximada, cal fer una simple operació: agafar el vostres pes i dividir-lo per la vostra alçada (en metres) al quadrat.

Ex: Pes: 58 Kg i alçada=1,63m => 58/(1.63)2  = 21.8. i valorar el resultat amb la següent taula:

  IMC
Magror <18.5
Normopès 18.5-24,9
Sobrepès >25
Obesitat >30

Fet això sabreu si teniu risc de patir problemes cardiovasculars o no. Si teniu 3 o més valors alterats no us preocupeu. No és pas definitiu. Hi ha accions que ens poden ajudar corretgir aquesta situació. Quines? Simplement hem de començar a preocupar-nos per la nostra salut i canviar el nostre estil de vida.

Un estudi recent (PREDIMED) ha demostrat que l’addició a la dieta mediterrània és una eina més que efectiva per prevenir la Síndrome Metabòlica . Així doncs us proposem unes pautes, fàcils de seguir, que de ben segur us ajudaran a millor la vostra salut.

  • Caminar cada dia un mínim de 30 minuts, si és possible 1 hora.
  • Començar a comprar i consumir els aliments farinacis de tipus integral (pa, pasta, arròs, etc).
  • Augmentar el consum de llegums, mínim 2 cops per setmana.
  • Disminuir el consum de productes processats.
  • Reduir la ingesta de carn vermella a un cop per setmana.
  • Verdures sempre presents als àpats principals!
  • Augmentar el consum de peix, 3 o 4 cops per setmana.
  • Reduir el consum de sal.
  • Oli d’oliva com a font principal de greix als nostres aliments, de 3 a 6 cullerades soperes al dia.
  • Consumir fruits secs: nous, avellanes i ametlles crues; uns 30 g aproximadament al dia (1 grapat).
  • I no oblidem la fruita! 3 peces al dia.

Seguint aquests consells, fareu grans canvis en la vostra alimentació i la vostra salut en sortirà reforçada, així com la vostra qualitat de vida.

alimenta’t Nutricionistas Barcelona

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s