Hipertensió Arterial i Sal (NaCl)


 

 

 

 

 

Avui parlarem una mica sobre la Hipertensió Arterial. Com molts ja sabeu, la hipertensió arterial (HTA) és una malaltia crònica que consisteix en l’augment persistent de la pressió arterial per sobre d’uns límits establerts com a normals. La hipertensió, junt amb la hipercolesterolèmia i el tabaquisme, és un dels tres factors de risc cardiovascular més importants i modificables.

Podem classificar la pressió arterial amb  aquests valors:

Pel que fa a possible motius i factors de risc, destaquen:

  • No modificables:

–      Herència genètica

–      Edat

–      Sexe à els homes tendeixen a tenir-ne més. A la menopausa  s’igualen les probabilitats

  • Modificables:

–      Obesitat

–      Hàbits alimentaris

–      Excés d’alcohol

–      Sedentarisme

–      Anticonceptius orals

Sent Dietistes-Nutricionistes com som, entrarem una mica més a fons en la relació entre el que mengem i la nostra pressió arterial.

Una de les millors pautes dietètiques per millorar i controlar la nostra HTA és disminuir al mínim el consum de sal o Clorur de Sodi (NaCl). El Sodi és l’electròlit que està en major quantitat en el plasma sanguini, per la seva importància en diverses funcions orgàniques (com la transmissió d’impulsos nerviosos). En augmentar la seva concentració en el plasma, el Sodi,  augmenta l’osmoralitat (soluts en sang) provocant una “atracció” d’aigua per osmosi, que implica  un augment del volum sanguini, això fa que hi hagi molt més líquid en les artèries i conseqüentment la resistència que exerceix la sang a les parets de les artèries és major, provocant un augment de la pressió arterial.

Algunes recomanacions per reduir els nivells de sal (Sodi) de la nostra dieta són condimentar els nostres plats amb:

  • Àcids: Vinagre de poma o de vi, suc de llimona…
  • All, ceba, cebollí, porro…
  • Herbes aromàtiques: Alfàbrega, comí, estragó…
  • Espècies! pebre blanc o negre, orenga…
  • El vinagre i l’oli macerats amb herbes.
  • Elaborar salses amb vins, o altres begudes  alcohòliques,  flamejats!

Un bon aliat per “lluitar” contra el Sodi és el Potassi. El nostre cos sempre intenta equilibrar els nivells de Sodi i Potassi per tant una dieta rica en Potassi ens ajudarà a mantenir els nivells de Sodi a ratlla.

Aliments rics en Potassi:

Si voleu més informació o teniu cap dubte, contacteu amb nosaltres!

alimenta’t Nutricionistas Barcelona

Anuncios

3 pensamientos en “Hipertensió Arterial i Sal (NaCl)

  1. Pingback: Síndrome metabòlica, PREDIMED i la Dieta Mediterrània | El Blog d'alimenta't

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s