Adéu piràmide, Hola plat

Actualment quasi tot el món coneix la piràmide de l’alimentació. Va ser creada pel Departament d’Agricultura dels Estats Units en 1992 amb l’objectiu de ser una eina didàctica per ensenyar a la població com havien de distribuir els aliments per menjar d’una forma sana.

Cada país l’ha anat adaptant estèticament, i aquí en Espanya la més freqüentment utilitzada és la de la Sociedad Española de Nutrición Comunitaria (SENC). També s’ha anat adaptant i ha donat lloc a moltes piràmides en funció de l’edat (nens, gent gran…), etapes de la vida (embaràs, alletament…), cultures (magrebí…) i opcions alimentàries (vegetarians, dieta mediterrània…).

No obstant, tot i semblar senzill, a la població li és difícil traslladar aquesta informació gràfica al seu dia a dia i planificar correctament la seva alimentació. Un problema afegit en Estats Units és el gran tamany de les racions que es mengen.

Per aquesta raó  en 2010 van presentar la nova icona: MyPlate. Representa un plat (únic) on es veu la porció d’aquest que ha d’ocupar cada grup d’aliments. D’aquesta manera, es dona a entendre d’una manera molt intuitiva que en cada àpat principal (dinar i sopar) ha d’haver:

  • un aliment farinaci (pa, patata, pasta, arròs, llegums, cereals…)
  • una petita ració d’aliment proteic (carn, ous, peix, marisc…)
  • verdures i hortalisses (en la mateixa mesura que els farinacis)
  • una fruita
  • un làcti (llet, formatge, iogurt…)
Volem saber la vostra opinió! Creieu que amb aquest model visual és més fàcil portar una alimentació equilibrada? Comenteu-nos!
Anuncios

2 pensamientos en “Adéu piràmide, Hola plat

  1. Hola, sóc l’Anna R, he estudiat nutrició amb l’Alex. Ho feu molt bé tot això!

    Pel què fa a l’article m’agradaria comentar que m’ha agradat la forma del plat, ja que crec que és més fàcil d’integrar, però jo entenc que aquest plat és la representació de tots els plats que fas al dia, no només la dels àpats principals (dinar i sopar), no?
    Penso que no és viable menjar de tots els grups d’aliments en un àpat principal, almenys no es el què es sol fer normalment. En general crec que es una forma més representativa de la quantitat de cada grup d’aliments que es recomana pendre que la forma de piràmide.

    Una forta abraçada

    Anna

  2. Pingback: Creus que la teva alimentació és correcta? TEST-QÜESTIONARI | El Blog d'alimenta't

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s